Mandag den 22.07.02 tog vi på ferie.
Vi satte kursen mod Sj. odde hvorfra vi sejlede kl. 10. Fra Ebeltoft kørte vi til Grenaa, for at tage en tur i Kattegatscenteret, men der var mange mennesker!!!  Vi holdte i kø for at komme ind på parkeringspladsen, det var regnvejr og folk stod i lange køer foran indgangen. Vi blev enige om at køre til Fredericia, hvor vi skulle overnatte på kasernen. Da vi  var blevet indlogeret fortsatte vi vores tur til Flensborg, hvor vi var på shopping. Vi kørte bla. forbi Gråsten på vej tilbage til Fredericia. Der var flagallé gennem hele byen ( grundet den lille nye prins )

Tirsdag den 23.07.02 kørte vi fra Fredericia til Billund og tog i Legoland sammen med 24.000 andre besøgende. Trods lange køer ved aktiviteterne fik vi prøvet en masse på de 7 timer vi var der. Inden vi forlod Legoland var vi lige inde og bygge med lego.
På vej til Fredericia kørte vi over Vejle ådal, et utrolig smukt landskab. Pigerne faldt i søvn på bagsædet, Mogens havde lidt ondt og ingen appetit, så vi droppede aftensmaden.

Onsdag den 24.07.02 kørte vi igen til Legoland. Vi havde besluttet os for at skynde os gennem parken og ned til dragen med det samme for at undgå kø. Dagen i forvejen havde der været 45 min. ventetid. Vi fik et par ture og købt et billede. også på anden dagen fik vi prøvet en masse bla. 4 D biograf , det var virkelig en stor oplevelse for hele familien, så det vil vi gerne anbefale til jer der lige kommer et smut forbi Legoland. Onsdag havde vi også selskab af Dr. Anne Marie, Benedikte med børn og børnebørn. Det var sjovt nok ikke de kongelige vi først lagde mærke til, men derimod et par herrer i hvidt jakkesæt bærrene på tre paraplyer hver.
Pigerne fik hver en prinsesse t-shirt (belville) dem er de meget glade for og har dem næsten på dagligt, men tøj skal jo vaskes !!!
Onsdag var vi længe i Legoland omkring 8 1/2 time. På vej hjem købte vi pizza i Fredericia midtby. Det må ha´ været et syn for Guder at se os Bjæverskovbønder finde ud af byen, det tog i hvert til fælde sin tid.

Torsdag den 25.07.02. Vores 10 års bryllupsdag.

Vores bryllupsdag gik så som så. Line startede med at kaste op, så hun blev på værelset mens vi andre gik over i kasernens
cafeteria for at få morgenkomplet, men ak, Mogens så lige på den og gik så over til Line, men Cecilie og jeg fik da spist vores morgenmad.

Derefter satte vi kurs mod Fyn. Vi så mine morforældres gravsted og den kirke mine forældre blev gift i for snart 40 år siden, samt min mors barndomshjem.
Så kørte vi rundt på Fyn indtil Line overbrækkede sig selv og bilen.
Vi skulle overnatte hos Sonja og Søren Ole, men ringede for at sige at vi alligevel ikke kom, men blev overtalt til at komme forbi.
Flaget var hejst og vi fik en flot buket roser.

Om eftermiddagen sov Mogens, så jeg kørte en tur til Den fynske landsby, men da vi holdt på parkeringspladsen ville pigerne ikke ud af bilen. Vi kørte igen og snart efter havde jeg et par sovende tøser på bagsædet.
Pigerne blev lagt i seng og mens Mogens og pigerne sov middagslur kørte jeg tur i omegnen med Søren Ole.
Til aften lavede Sonja dyreryg waldorfsalat, nøddekartofler alt var bare så lækkert på nær Mogens helbred. Han havde så mange smerter, at han lå i sengen hele eftermiddagen og aftenen og havde absolut ingen appetit trods den lækre bryllupsdagsmenu.

Fredag var Line rask og Mogens havde det noget bedre. Mogens kørte tur med Søren Ole i lastvognen og var på sightseeing til bla. Snave og Haarby. Vi kørte fra Sonja og Søren Ole kl. 14.30 og var hjemme hos os selv igen kl. 16

Lørdag kørte vi tur og var bla. i Frederikssund, så Skuldelev dukkemuseum og spiste frokost i Skibby.
Vi så to brudepar, et ved Selsø kirke og et i Hvalsø.

Søndag grillede vi og havde besøg af Mogens bror og svigerinde fra Bornholm og deres 4 børn.

egeskov003.jpg (66396 byte)

Da helbredet ikke var til det i første omgang ventede vi til onsdag den 31.07.02 med at tage til Fyn igen for at besøge Egeskov.
Vi havde en dejlig dag.
 Pigerne var stolte over at få lov til at køre i en lyserød "prinsesse" bil. egeskov001.jpg (66199 byte)
Vi gik i labyrint og besøgte Dracula´s Krypt, tree top walking, motorcykel-, veteran-, hestevogns-, og landbrugsmuseum Mogens blev træt og fik smerter, så vi lå i græsset og nød solen, mens pigerne legede på den store legeplads og tog en ekstra
 tree top walking med deres moster.
Vi smuttede igen indenom familien, hvor vi overnattede ugen i forvejen og spiste aftensmad, dog ikke Mogens, da han igen havde mange smerter og ingen appetit.
egeskov002.jpg (89403 byte)

Fradag den 02.08.02 Mogens´ fødselsdag kørte pigerne og jeg til bageren og vækkede Mogens med vores skønsang og viftende flag. HURRA Mogens og TILLYKKE med de 33 år.